f

Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.
Image Alt

Googlareis.gr

Εγκρίθηκε το πακέτο μέτρων της ΔΕΘ ύψους 2,2 δισ. ευρώ: Όλες οι αλλαγές

Με την ψήφισή της από τη Βουλή (με ευρεία πλειοψηφία από 159 έως 244 «ναι» ανά άρθρο) ενεργοποιείται η δέσμη μέτρων ύψους 2,2 δισ. ευρώ που εξαγγέλθηκε στη ΔΕΘ, περιλαμβάνοντας φοροελαφρύνσεις και εισοδηματικές ενισχύσεις για νοικοκυριά και επιχειρήσεις, εν μέσω πιέσεων από το αυξημένο ενεργειακό κόστος.

Μηδενικός φόρος έως τα 20.000 ευρώ για τρίτεκνους και αγρότες

Μηδενίζεται ο φορολογικός συντελεστής για εισοδήματα έως 20.000 ευρώ, με το αφορολόγητο να αυξάνεται από 14.364 σε 25.364 ευρώ. Συνολικά 86.927 τρίτεκνοι (εκ των οποίων 33.894 ελεύθεροι επαγγελματίες) θα δουν ελαφρύνσεις.

Παράδειγμα: Tρίτεκνος μισθωτός με εισόδημα 20.000 ευρώ (που πλήρωνε 620 ευρώ φόρο) θα πληρώνει μηδέν, ενώ με εισόδημα 30.000 ευρώ το ετήσιο όφελος φτάνει τα 1.800 ευρώ.

Από το φορολογικό έτος 2026 μηδενίζεται ο συντελεστής έως τα 20.000 ευρώ για τους κατά κύριο επάγγελμα αγρότες, ωφελώντας 47.091 από τους 245.907 αγρότες (μέγιστο όφελος 2.900 ευρώ).

Παράδειγμα: Για αγρότη χωρίς παιδιά το αφορολόγητο αυξάνεται από 8.633 σε 22.204 ευρώ (π.χ. με εισόδημα 15.000 ευρώ, το όφελος είναι 1.183 ευρώ).

Ελεύθεροι επαγγελματίες: «Ψαλίδι» στο τεκμαρτό και την προκαταβολή

Από το φορολογικό έτος 2026 καταργείται στην πράξη το μεγαλύτερο μέρος του τεκμαρτού για τους συνεπείς επαγγελματίες που πληρούν τα κριτήρια (πάνω από το 90% του συνόλου). Μένει ως βάση μόνο ο κατώτατος μισθός με τις τριετίες, ενώ καταργούνται οι προσαυξήσεις του 10% επί του κόστους μισθοδοσίας και του 5% επί της διαφοράς τζίρου από τον μέσο όρο του ΚΑΔ.

Παράδειγμα: Καφέ 15ετίας με 5 εργαζόμενους και μισθοδοσία 105.000 ευρώ θα δει τη φορολογητέα βάση του να πέφτει από 27.244 σε 16.744 ευρώ και τον φόρο του από 4.783 σε 2.249 ευρώ (όφελος 2.534 ευρώ ή -53%).

Η προκαταβολή φόρου ατομικών επιχειρήσεων μειώνεται από 55% σε 50% (από το φορολογικό έτος 2027), ενώ για οικισμούς έως 2.000 κατοίκους (από 1.500) τα τεκμήρια μειώνονται κατά 50%.

Επιχειρήσεις: Κατάργηση τέλους επιτηδεύματος και μείωση προκαταβολής

Καταργείται πλήρως το 2027 το τέλος επιτηδεύματος στην ελληνική περιφέρεια και τη Θεσσαλονίκη (επιχείρηση με έδρα και υποκατάστημα στη Θεσσαλονίκη θα εξοικονομεί 1.600 ευρώ ετησίως). Στην Αττική μειώνεται κατά 50% το 2028 και καταργείται οριστικά το 2029.

Για την προκαταβολή φόρου νομικών προσώπων, από το φορολογικό έτος 2028 ξεκινά σταδιακή μείωση κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες ετησίως, ώστε από το 80% σήμερα να υποχωρήσει στο 50% (75% → 70% → 65% → 60% → 55% → 50%).

Επιπλέον, μειώνονται οι ασφαλιστικές εισφορές κατά 0,5% στον ιδιωτικό τομέα από τον Απρίλιο 2027 και επιταχυνόμενες αποσβέσεις σε 6 έτη (από 10) για επενδύσεις σε μηχανολογικό εξοπλισμό.

Δημόσιο: Επίδομα Χριστουγέννων 500 ευρώ και αυξήσεις μισθών

Από τον Δεκέμβριο του 2027 θεσπίζεται επίδομα Χριστουγέννων 500 ευρώ μεικτά για τους δημοσίους υπαλλήλους. Ο βασικός μισθός στο Δημόσιο αυξάνεται τον Απρίλιο 2027 και τον Ιανουάριο 2028 (συνολικά κατά 80 ευρώ μεικτά τον μήνα), ακολουθώντας τις αυξήσεις του κατώτατου μισθού. Παράλληλα, εκπαιδευτικοί, γιατροί και νοσηλευτές στην Περιφέρεια λαμβάνουν επιστροφή δύο ενοικίων τον χρόνο.

Συνταξιούχοι, ΑμεΑ και «κουμπαράς» για τη νέα γενιά

Η μόνιμη ενίσχυση του Νοεμβρίου σε συνταξιούχους, ΑμεΑ και ανασφάλιστους υπερήλικες αυξάνεται από 300 σε 400 ευρώ καθαρά και διευρύνεται στο σύνολο των συνταξιούχων άνω των 65 ετών από τον Νοέμβριο 2026. Παράλληλα, θεσπίζεται η τιμαριθμοποίηση των αναπηρικών επιδομάτων.

Οι γονείς μπορούν να ανοίξουν λογαριασμό μέσα στα 2 πρώτα έτη από τη γέννηση του παιδιού, με το κράτος να διπλασιάζει κάθε ευρώ που καταθέτουν (έως 1.200 ευρώ ετησίως, ποσό που αυξάνεται κατά 10% ανά πενταετία) μέχρι τα 18 έτη. Με τις μέγιστες καταβολές συγκεντρώνονται 49.304 ευρώ (εκ των οποίων 24.652 ευρώ από το κράτος), ποσό που μπορεί να φτάσει τα 64.109 ευρώ (με απόδοση 3%) ή τα 77.062 ευρώ (με απόδοση 5%).

Από το 2027 καταργείται ο ΕΝΦΙΑ σε οικισμούς έως 2.000 κατοίκους (και έως 2.200 στη Δυτική Μακεδονία), ενώ ενισχύεται το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με στόχο, μεταξύ άλλων, τη μείωση της τιμής του ρεύματος.