f

Get in on this viral marvel and start spreading that buzz! Buzzy was made for all up and coming modern publishers & magazines!

Fb. In. Tw. Be.
Image Alt

Googlareis.gr

Θερινές εκπτώσεις 2023: Κάλεσμα να εκμεταλλευτούν οι καταναλωτές το τελευταίο δεκαήμερο

Σύμφωνα με το άρθρο 15 του νόμου 4177/2013, οι τακτικές θερινές εκπτώσεις (καλοκαιρινές εκπτώσεις 2023) ξεκίνησαν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου δηλαδή στις 10 Ιουλίου και θα διαρκέσουν μέχρι την Πέμπτη 31 Αυγούστου.

Οι καταναλωτές κατά την περίοδο των εκπτώσεων θα πρέπει να δείξουν ιδιαίτερη προσοχή στα εξής σημεία:

1) Κατά την περίοδο των εκπτώσεων στα καταστήματα θα πρέπει να υπάρχουν αναρτημένες αναγγελίες ότι πραγματοποιούνται εκπτώσεις.

2) Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της αρχικής (που συνήθως είναι διαγραμμένη) και της νέας τιμής των προϊόντων που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική, στα εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου εκτίθενται τα προϊόντα.

3) Η αναγραφή ποσοστού έκπτωσης δεν είναι υποχρεωτική και ανήκει στην διακριτική ευχέρεια της επιχείρησης εάν θα αναγράψει ποσοστό ή όχι. Σε περίπτωση που η επιχείρηση αναγράψει ποσοστό πρέπει να προσδιορίζεται ότι πρόκειται για έκπτωση (π.χ. «30% έκπτωση»).

4) Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση, μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σεζόν ενώ οι προσφορές, όπου η έκπτωση είναι ιδιαίτερα υψηλή, αφορούν συνήθως είδη παρωχημένης εποχής.

5) Στην περίπτωση προσφορών, θα πρέπει να υπάρχει αναρτημένη πινακίδα που να αναφέρει ότι γίνονται προσφορές. Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης). Προσοχή! Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές, γι’ αυτό εάν μετανιώσετε, δεν έχετε τη δυνατότητα αλλαγής.

6) Δείξτε ιδιαίτερη προσοχή σε καταστήματα που διαφημίζουν μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων σε ένα ή ελάχιστα είδη τους. Αυτό δεν σημαίνει ότι και τα υπόλοιπα είδη των καταστημάτων αυτών είναι φθηνότερα σε σχέση με αντίστοιχα είδη άλλων καταστημάτων.

7) Ενημερωθείτε για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής σας όταν αγοράζετε προϊόντα με δόσεις.

8) Μην διστάζετε να ενημερώνεστε επακριβώς για την προέλευση και την ποιότητα των προϊόντων. Ο πωλητής οφείλει να παρέχει στον καταναλωτή κάθε πληροφορία σχετική με το προϊόν σύμφωνα με το άρθρο 1 του ν. 2251/94 πριν ο τελευταίος προβεί σε αγορά.

9) Ενημερωθείτε από τους εμπόρους για το αν πραγματοποιούνται αλλαγές στα είδη που πωλούν κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων. Οι έμποροι είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα που φέρουν ελάττωμα και αγοράστηκαν κατά την περίοδο των εκπτώσεων, εκτός εάν το προϊόν είναι σε προσφορά λόγω συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερωθεί για αυτό ο καταναλωτής σχετικά, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.

10) Ζητάτε απόδειξη, γιατί μόνο έτσι αποδεικνύεται η αγορά σε περίπτωση ελαττωματικού προϊόντος.

11) Ζητάτε τις οδηγίες χρήσης του προϊόντος και τους όρους της εγγύησής του στην ελληνική γλώσσα.

Το τελευταίο δεκαήμερο των θερινών εκπτώσεων ενδείκνυται για «έξυπνες» αγορές

«Η ένδυση και η υπόδηση είχαν και φέτος την πρωτοκαθεδρία στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις τακτικές εκπτώσεις διατηρώντας διπλό θετικό πρόσημο σε κύκλο εργασιών και όγκο πωλήσεων».

Αυτό σημείωσε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης προσθέτοντας: «Ας εκμεταλλευτούμε το τελευταίο δεκαήμερο των θερινών εκπτώσεων».

Συγκεκριμένα ο κ. Κορκίδης δήλωσε:

«Το τελευταίο δεκαήμερο των θερινών εκπτώσεων ενδείκνυται για «έξυπνες» αγορές, όπου οι καταναλωτές με τον βεβαρημένο οικογενειακό προϋπολογισμό θα έχουν την ευκαιρία επιλογών μέσα από μια μεγάλη ποικιλία διαρκών καταναλωτικών αγαθών σε χαμηλές τιμές. Ταυτόχρονα, οι εμπορικές επιχειρήσεις με την επιστροφή των πελατών τους από τις διακοπές του Αυγούστου, θα έχουν μια τελευταία ευκαιρία να ρευστοποιήσουν εποχικά εμπορεύματα με την δυνατότητα να καλύψουν τρέχουσες υποχρεώσεις και οφειλές. Έτσι η τελευταία περίοδος των θερινών εκπτώσεων αποτελεί μία πρώτης τάξεως ευκαιρία για περεταίρω αναχαίτιση των πληθωριστικών πιέσεων σε μηνιαία αλλά και ετήσια βάση. Οι μεγάλες εκπτώσεις και φέτος, προσπάθησαν να προσεγγίσουν τους καταναλωτές, ώστε να λειτουργήσουν συνδυαστικά, υπέρ εισοδήματος και τζίρου. Δεν γνωρίζουμε ακόμα εάν στο τέλος των εκπτώσεων θα πετύχουμε τους στόχους του διμήνου των 7 δις ευρώ σε τζίρο, λόγω του καύσωνα και των πυρκαγιών του Ιουλίου. Ο εμπορικός κόσμος της Αττικής έχει πάντως ήδη καταγράψει μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι, κυρίως λόγω των αυξημένων τουριστικών ροών στην Αθήνα, κατά την περίοδο των θερινών εκπτώσεων. ‘Αρα και οι τουρίστες-καταναλωτές θα μπουν στο άθροισμα του τελικού τζίρου με την «εισαγόμενη κατανάλωση».

Επίσης επισημαίνεται πως η ένδυση και υπόδηση είχαν και φέτος την πρωτοκαθεδρία στις προτιμήσεις των καταναλωτών στις τακτικές εκπτώσεις διατηρώντας διπλό θετικό πρόσημο σε κύκλο εργασιών και όγκο πωλήσεων. Το επιθυμητό είναι στο τέλος της περιόδου των εκπτώσεων, όλοι οι εγχώριοι καταναλωτές και μόνιμοι πελάτες μας επιστρέφοντας από τις διακοπές να «εκμεταλλευτούν» τις συμφέρουσες τιμές, αλλά και οι επιχειρήσεις λιανικής να μπορέσουν να ξεπουλήσουν το «stock» εμπόρευμα τους. Μπαίνοντας στη τελική ευθεία των καλοκαιρινών εκπτώσεων και πριν κάνουμε το τελικό ταμείο, περιμένουμε και ελπίζουμε σε ένα καλό τελευταίο δεκαήμερο εκπτώσεων!».